اذهب إلى المحتوى

Recommended Posts

بتاريخ: (معدل)

الرجاء الرد يا محاسبين

انا محاسب مالي

و بشتغل بقالي سنتين و لكن جالي عرض اني اشتغل في شركة لسة هتفتتح و المفروض اني اعمل لها نظام محاسبي و دفاتر جديدة و كل حاجة انا معنديش الخبرة اني اعمل كدة هي شركة استيراد و تجارة مواد عزل و معادن ماهو كل المفترض انا ابداء به من حيث القيود الافتتاحية و خصوصا انا المكتب لسة متأجر جديد و لسة مشتري اثاث و الضرائب ايه الخطوات اللي هاعملها بالظبط و الدفاتر اللي هامسكها مبدئيا و الارصدة الافتتاحية و الختامية و القوائم المالية ميزان المراجعة و بيان الحركة للشهور و عموما انا عملت المطبوعات من الايصالات الاستلام و الصرف نقدية و شيكات و عملت نموزج حركة خزينة و فواتير و تقريبا كل حاجة بس اخاف اي حاجة تروح مني من الناحية المحاسبية فأرجوا الافادة من الناحية المحاسبية و اية هي كل الخطوات اللي هاتبعها و اعملها ...

جزاكم الله خيرا عني

تم تعديل بواسطة kabreeta
سؤال جديد
  • بعد 10 شهور...
بتاريخ:

الزميل العزيز ... انشاء نظام محاسبي لشركة لا يختلف بين نشاط او اخر سوى فى انشطة سوى فى تخصص النشاط .... لذلك اري انك تستعين بالنظام المحاسبي الموحد فموجود فيه نظام كامل وان احتجت الى مساعدة يمكنك التواصل معى

قال تعالى

( وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ )

صـــدق الله العظيـــــــم

نحــــــن نيســر لــــك عملــك ونؤثـر فيــه

صنــــاع الحيـــــاة

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
×
×
  • أضف...