kabreeta بتاريخ: 14 سبتمبر 2010 تقديم بلاغ بتاريخ: 14 سبتمبر 2010 (معدل) الرجاء الرد يا محاسبين انا محاسب مالي و بشتغل بقالي سنتين و لكن جالي عرض اني اشتغل في شركة لسة هتفتتح و المفروض اني اعمل لها نظام محاسبي و دفاتر جديدة و كل حاجة انا معنديش الخبرة اني اعمل كدة هي شركة استيراد و تجارة مواد عزل و معادن ماهو كل المفترض انا ابداء به من حيث القيود الافتتاحية و خصوصا انا المكتب لسة متأجر جديد و لسة مشتري اثاث و الضرائب ايه الخطوات اللي هاعملها بالظبط و الدفاتر اللي هامسكها مبدئيا و الارصدة الافتتاحية و الختامية و القوائم المالية ميزان المراجعة و بيان الحركة للشهور و عموما انا عملت المطبوعات من الايصالات الاستلام و الصرف نقدية و شيكات و عملت نموزج حركة خزينة و فواتير و تقريبا كل حاجة بس اخاف اي حاجة تروح مني من الناحية المحاسبية فأرجوا الافادة من الناحية المحاسبية و اية هي كل الخطوات اللي هاتبعها و اعملها ... جزاكم الله خيرا عني تم تعديل 20 سبتمبر 2010 بواسطة kabreeta سؤال جديد
وليد صلاح اللقاني بتاريخ: 1 أغسطس 2011 تقديم بلاغ بتاريخ: 1 أغسطس 2011 الزميل العزيز ... انشاء نظام محاسبي لشركة لا يختلف بين نشاط او اخر سوى فى انشطة سوى فى تخصص النشاط .... لذلك اري انك تستعين بالنظام المحاسبي الموحد فموجود فيه نظام كامل وان احتجت الى مساعدة يمكنك التواصل معى قال تعالى ( وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ) صـــدق الله العظيـــــــم نحــــــن نيســر لــــك عملــك ونؤثـر فيــه صنــــاع الحيـــــاة
Recommended Posts
انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد
يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق
انشئ حساب جديد
سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .
سجل حساب جديدتسجيل دخول
هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.
سجل دخولك الان